Tá béim sa chóras oideachais faoi láthair, mar a bhaineann le bia, ar chothú, ar na bianna atá ‘go maith’ agus ‘go dona’ agus níl an t-athrú a raibh súil leis ag tarlú dá bharr seo. Nuair a bhíonn páistí ag foghlaim ceoil nó péinteáil, ní mhúintear dóibh go bhfuil rud amháin go maith agus rud eile go dona, foghlaimíonn siad le taitneamh a bhaint as an gceol, tuiscint a fháil ar an gcultúr agus pléisiúr a bhaint as. Dá bhféadfadh muid múineadh dóibh faoi bhia ar an mbealach céanna b’fhéidir go mbeadh dáimh cruthaithe ag na daoine óga leis an mbia, a mhairfeadh i rith a saoil.
Is i dtús an naoú céad déag a tosaíodh ar an stair a mhúineadh mar ábhar sna hOllscoileanna agus sna scoileanna. Is deacair a chreidiúint anois go raibh tráth ann ar ceapadh nach raibh sé tábhachtach ach léiríonn sé gur féidir múnlú a dhéanamh ar an gcóras oideachais agus nach bhfuil sé chomh docht daingean agus a shílfeá. Dá mbreathnófaí ar bhia mar ábhar taobh istigh de na daonnachtaí in áit mar ábhar cúng a bhaineann leis an gcreat sláinte nach mbeadh an-difríocht ann? D’fhéadfadh muid dul i dtreo todhchaí ina mbeadh sásamh agus cruthaitheacht i gceist a dhéanfaí a fhás agus a fhorbairt i rith ár saoil.
Scríobhann Michelle Darmody faoi chúrsaí bia don The Irish Examiner, agus is taighdeoir agus comhairleoir bia í chomh maith. Tá sí ag obair i bpáirt le Scoileanna Glasa faoi láthair chun Bratach Bia agus Bithéagsúlachta a chruthú chomh maith le bheith ag bunú gréasán polasaí a dhíríonn ar Bhia sna Scoileanna (Food in Schools). https://greenschoolsireland.org/
Grianghraf le: Fergal Philips